10 способів проведення опитування на уроці
З часом у кожного вчителя в його методичної скарбничці накопичуються найрізноманітніші прийоми опитування. Пропонуємо ознайомитися з деякими, найбільш популярними способами проведення опитування на уроці.
👆1. Базовий лист. У листі перераховані базові питання, відповіді на які повинен знати кожен учень по даній темі. У старших класах лист "двоповерховий", оскільки після обов'язкового мінімуму йдуть питання підвищеної складності.
Базовий лист створюється заздалегідь, до пояснення нової теми. У міру пояснень і роботи на уроках, учні складають відповіді на запитання. Опитування по базових листах зручно проводити під час завершального практичного уроку по темі. Це може бути як індивідуальне, так і фронтальне опитування.
Базовий лист створюється заздалегідь, до пояснення нової теми. У міру пояснень і роботи на уроках, учні складають відповіді на запитання. Опитування по базових листах зручно проводити під час завершального практичного уроку по темі. Це може бути як індивідуальне, так і фронтальне опитування.
👆2. Опитування по ланцюжку використовується, коли потрібно дати розгорнуту відповідь. Ефективне при закріпленні нової теми. Один учень починає відповідати - інші доповнюють.
👆3. Програмоване опитування. Проводиться на етапі закріплення нової теми або під час перевірки домашнього завдання. Учні повинні вибрати одну вірну відповідь з декількох варіантів. При цьому важливо обгрунтувати свій вибір. Для мотивації або щоб спонукати до дискусії, вчитель може захищати невірну відповідь.
👆4. Магнітофон опитування. Відповідь учня записується, потім йому дають послухати запис. У цьому і полягає мета - дати послухати себе зі сторони. Прийом використовується для розвитку усного мовлення, при навчанні навичкам логічного викладу матеріалу.
👆5. Взаємоопитування дуже важко контролювати. Учні працюють в парах, опитуючи один одного за заздалегідь складеними питаннями і виставляючи оцінки за заздалегідь визначеними критеріями.
👆6. Опитування з відстроченою реакцією. При цьому після питання витримується пауза протягом 30-40 секунд. Це дозволяє відповідати не тільки тим, хто швидко думає. Відстрочена реакція допомагає залучити до роботи і менш енергійних учнів, які при звичайному опитуванні займають пасивну позицію.
👆7. М’яке опитування. Клас ділиться на дві групи або за варіантами. Учитель задає питання - учні першої групи відповідають на нього, повідомляючи свої відповіді один одному "по ланцюжку". Потім на питання відповідає хтось із учнів або сам учитель. Після цього учні з першої групи ставлять своїм товаришам + або -.
Достатньо десяти питань. Такий прийом передбачає, що кожен учень не тільки відповість мінімум на п'ять питань, але і вислухає відповіді на інші п'ять.
Достатньо десяти питань. Такий прийом передбачає, що кожен учень не тільки відповість мінімум на п'ять питань, але і вислухає відповіді на інші п'ять.
👆8. Індивідуальне опитування, або опитування біля дошки - ефективний прийом для розвитку усного мовлення. Передбачає грунтовне опитування одного учня, максимально глибоку оцінку його знань і умінь.
👆9. Прес-конференція - ще один різновид індивідуального опитування. Але в ролі того, хто проводить опитування, виступають самі учні. Вони заздалегідь складають питання по темі. Під час уроку викликається один учень, який гратиме роль інтерв'юйованого. Решта виступають у ролі журналістів і опитують учня.
👆10. Опитування з відеоролика або анімації. Демонструється відео або анімаційний ряд, підібраний учителем по темі. Але звук відео вимкнений. Учень повинен прокоментувати побачене. Наприклад, на уроці фізики можна показати, як проводиться той чи інший досвід. Учень повинен пояснити: які фізичні закони демонструвалися в даному прикладі.
Немає коментарів:
Дописати коментар