Праця вчителя складна, важка і надзвичайно відповідальна.
В. О. Сухомлинський, розмірковуючи про унікальність учительської професії, писав: «Працю вчителя ні з чим не можна ні порівняти, ні зіставити. Ткач уже через годину бачить плоди своєї роботи. Сталевар через кілька годин радіє з вогненного потоку металу. Хлібороб, сіяч через кілька місяців милується колосками і жменею зерна, вирощеного в полі... А вчителеві треба працювати роки, щоб побачити предмет свого творіння, буває, минають десятиріччя, і ледве-ледве починає позначатися те, що ти замислив. Нікого так часто не відвідує почуття незадоволення, як учителя, ні в якому ділі помилки і невдачі не ведуть до таких наслідків, як в учительському».
В. О. Сухомлинський, розмірковуючи про унікальність учительської професії, писав: «Працю вчителя ні з чим не можна ні порівняти, ні зіставити. Ткач уже через годину бачить плоди своєї роботи. Сталевар через кілька годин радіє з вогненного потоку металу. Хлібороб, сіяч через кілька місяців милується колосками і жменею зерна, вирощеного в полі... А вчителеві треба працювати роки, щоб побачити предмет свого творіння, буває, минають десятиріччя, і ледве-ледве починає позначатися те, що ти замислив. Нікого так часто не відвідує почуття незадоволення, як учителя, ні в якому ділі помилки і невдачі не ведуть до таких наслідків, як в учительському».
Учителеві для якісного виконання своїх професійних функцій, виправдання довір'я суспільства щодо виховання молодого покоління необхідно мати добру фахову підготовку, яка залежить і від його особистих якостей.
В.О. Сухомлинський усе своє педагогічне життя мріяв, щоб усі діти потрапляли до рук хороших учителів. І не лише мріяв, а й багато працював над питаннями формування професіоналізму вчителів. У фундаментальній праці «Павлиська середня школа» Василь Олександрович писав: «Що означає хороший учитель? Це насамперед людина, яка любить дітей, знаходить радість у спілкуванні з ними, вірить у те, що кожна дитина може стати доброю людиною, вміє дружити з дітьми, бере близько до серця дитячі радощі і прикрощі, знає душу дитини, ніколи не забуває, що й сам він був дитиною.
Хороший вчитель — це, по-друге, людина, що добре знає науку, на основі якої побудований предмет, котрий він викладає, закохана в цю науку, знає її горизонт найновіші відкриття, дос-лідження, досягнення. Гордістю школи стає вчитель, який, на доповнення до сказаного, сам небайдужий до проблем, над якими б'ється його наука, здатний до самостійного дослідження...
...Хороший учитель — це, по-третє, людина, яка знає психологію і педагогіку, розуміє і відчуває, що без знання науки про виховання працювати з дітьми неможливо.
Хороший учитель — це, по-четверте, людина, яка досконало володіє вміннями в тій чи іншій трудовій діяльності, майстер своєї справи. Дуже важливо, щоб у школі був і чудовий садівник, і людина, закохана в машини, і майстер електротехніки, і столяр, і рослинник, який любить поратися на навчально-дослідній ділянці. У добрій школі кожний учитель має яку-небудь трудову пристрасть».
Вчитель має володіти такими якостями:
1. Любов до дітей.
2. Почуття людської гідності.
3. Чесність, совісність, справедливість, об'єктивність.
4. Витримка, стриманість, терпеливість.
5. Організаторські здібності, вміння працювати з дитячим колективом.
6. Всебічний розвиток.
7. Принциповість і вимогливість.
8. Оптимізм, любов до життя.
9. Чуйність, гуманне ставлення до людей.
10. Творчий склад мислення.
11. Тактовність.
1. Любов до дітей.
2. Почуття людської гідності.
3. Чесність, совісність, справедливість, об'єктивність.
4. Витримка, стриманість, терпеливість.
5. Організаторські здібності, вміння працювати з дитячим колективом.
6. Всебічний розвиток.
7. Принциповість і вимогливість.
8. Оптимізм, любов до життя.
9. Чуйність, гуманне ставлення до людей.
10. Творчий склад мислення.
11. Тактовність.
Немає коментарів:
Дописати коментар