Тема уроку. Як різняться рослини за
тривалістю життя?
Мета:
формувати
в учнів поняття про однорічні і багаторічні рослини; вчити наводити приклади
однорічних і багаторічних рослин своєї місцевості; розвивати вміння порівнювати,
виділяти істотні ознаки, знаходити відповіді на поставлені питання; виховувати
бережливе ставлення до рослин.
Обладнання:
мультимедійна презентація «Урок природознавства», м’яч,
картки з предметними малюнками,
іграшка «Лісовичок»
План
і хід уроку
І. Організація учнів до уроку
1. –Любі діти, у наш клас завітали люди
щирі.
Привітайте в добрий час гостей посмішкою й миром.
-Ми вам раді, люди добрі, тож вітаєм
щиро вас
І
запрошуєм ласкаво на урок у 2клас!
2.Хвилинка
спостереження.
-Яка зараз пора року?
-Який
місяць, день, число?
-Яке сьогодні небо?
-Яка
погода переважала протягом тижня?
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
1.Прийом
«Очікування»
-Подумайте і скажіть, яким повинен бути наш
урок?
(Цікавим, повчальним, казковим)
-А якими на уроці повинні бути ви?
(Наполегливими, дисциплінованими,
уважними, активними)
-Разом ми створимо цікавий урок!
-Сьогодні зранку до мене подзвонив один
казковий герой і обіцяв прийти до нас в гості. А хто він – відгадайте.
Він у лісі проживає, все навкруг охороняє.
Невеличкий старичок, всім нам друг…(Лісовичок)
-Лісовичок запропонував нам цікаву мандрівку.
Хочете помандрувати? А щоб дізнатися, куди проляже наш шлях, послухайте віршик.
Йдемо в гості до природи. Є в ній різна
дивина.
Є
в ній зорі, в ріках – води, в полі квіточка ясна.
А
зимою є сніжинка, літо дощик принесе.
Є
метелик і пташинка, і таке цікаве все!
-Хто почув, куди ми помандруємо? В
чарівний світ природи. (слайд 2)
2.Екологічна
хвилинка.
-Але перш ніж мандрувати, давайте пригадаємо,
як потрібно себе поводити в природі. А допоможе нам віршик «Метелика ловити я не хочу…» і малюнки.
(Розповіді дітей)
-Ідіть, мої любі, під ноги дивіться,
Квітам і травам ніжно всміхніться,
Несіть же їм ласку в кожній долонці
Разом з промінцями ласкавого сонця.
Хай ваша мандрівка чарівною стане,
Про неї розкажете татові й мамі.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1.Прийом «М’ячик»
-
А Лісовичок нам щось приніс. (М'ячик)
-М'ячик, діти, не простий,
М'ячик, діти, чарівний.
Він доріжку прокладає,
Знання ваші перевіряє.
-Кому м'ячик попаде в руки, той дає відповіді
на питання. Давши відповідь, поверніть м'ячик мені.
-Жовте листячко летить, під ногами шелестить.
Сонце вже не припікає. Коли це буває?
-Які ви знаєте осінні місяці?
-На які періоди поділяється осінь?
-Що таке листопад?
-Які рослини не скидають листя?
-Які осінні явища в житті рослин?
2.Прийом
«Незавершене речення»
-
Пригадайте, на які групи поділяються рослини?
(Дерева,
кущі, трав’янисті рослини) (слайд 3)
-Лісовичок хоче подивитися, чи пам'ятаєте
ви будову дерев, кущів і трав’янистих рослин? Він придумав вам завдання –
завершити речення. (слайд 4)
«Рослина, яка має одне міцне, дерев'яне,
товсте стебло (стовбур) – це…»
Навести приклади дерев. (слайд 5)
«Рослина, що має кілька міцних дерев’янистих,
але значно тонших, ніж у дерева стебел – це…»
Навести приклади кущів. (слайд 6)
«Рослина, яка має м’яке соковите стебло – це…»
Навести приклади трав'янистих рослин.
ІV. Повідомлення теми і мети уроку
Прийом «Вирішення проблеми»
(слайд 7)
-
Одного разу Сонечко Семикрапочка читало книжку про рослини. Воно захотіло
дізнатися, чи однакову кількість років живуть рослини? Як їх розрізняють за
тривалістю життя? А ви знаєте, чи однакову кількість років живуть рослини?
-
Саме про це ми дізнаємося сьогодні на уроці і допоможемо Сонечкові.
V. Вивчення нового матеріалу
1. -Запросимо рослин самим розповісти
про себе. (слайд 8)
-
Рослини однорічні протягом одного року встигають вирости, дозріти і відмерти. Помідор,
огірок, гарбуз – це однорічні рослини.
-
Впізнайте однорічні рослини. (слайд 9)
- Рослини багаторічні. (слайд 10) Їх
розвиток не закінчується за один рік. А навесні кожного року вони швидко
відновлюються. Утворюють плоди багато разів за життя. Багаторічні всі дерева і
кущі, а також деякі трав'янисті рослини.
-
Впізнайте і запам'ятайте багаторічні рослини. (слайд 11, 12)
Фізхвилинка
2.Робота
з підручником.
-
Сонечко Семикрапочка роздивилося фотографії рослин і поцікавилося: «Як швидко
після садіння рослини починають давати плоди?» Про це ми дізнаємося із
підручника на с.49-50.
(Читання тексту)
-
Скільки років доведеться чекати, поки яблунька дасть плоди? (5-6років)
-
А кущі смородини і агрусу? (Вже на другий рік)
-
А солодка, духмяна, соковита суниця? (Вже за рік)
-
А врожай помідорів, огірків, кавунів і динь? (Впродовж одного року)
-
А щоб краще запам’ятати , на які групи поділяються рослини за тривалістю життя,
ми прочитаємо правило на с.50
VІ. Узагальнення і систематизація знань
учнів
1.Відшукати
зайве і пояснити свою думку. (слайд 13,14)
2.З’єднати
рослини логічно за парами. (слайд 15)
3.Що
де росте? (слайд 16)
Назвати рослини.
Визначити однорічні і багаторічні. Розсадити в ліс, сад, город.
VII. Підбиття підсумків. Рефлексія.
-Сьогодні на уроці ми дізналися, що рослини за тривалістю життя бувають…
-Чи справдилися ваші очікування?
-Яким був урок?
Вербальне оцінювання роботи учнів на уроці.
(слайд 17)
VIII. Домашнє завдання
-Опрацювати с.49-50 підручника. Навести
приклади однорічних і багаторічних рослин, які цвітуть. Дізнатися, як за ними
доглядати.
Немає коментарів:
Дописати коментар